Etsimme joukkoomme museomestaria.

Raahen museo hakee museomestaria toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Museomestarina työskentelet teknisenä työntekijänä Raahen museon kokoelma- ja näyttelytyön tehtävissä, seuraat museorakennusten kuntoa ja olosuhteita sekä vastaat näyttelyrakenteista ja -tekniikasta. Varastonhallinta, esineiden pakkaaminen ja kuljetus sekä opiskelijoiden ja harjoittelijoiden ohjaus kuuluvat myös museomestarin tehtäviin. Tehtävänkuva voidaan räätälöidä työhön valittavan henkilön henkilökohtaisen osaamisen mukaan.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää museomestarin ammattitutkintoa, muuta soveltuvaa tutkintoa tai museotyössä hankittua ammattitaitoa ja kykyä fyysiseen työhön. Toivomme työkokemusta kokoelma- ja näyttelyteknisistä tehtävistä, hyviä IT-taitoja sekä AV-tekniikan hallintaa, museaalista työotetta ja kiinteistöteknistä perusosaamista. Hyvät kädentaidot, ennaltaehkäisevän konservoinnin periaatteiden tuntemus, kokemus konservointityöstä ja materiaalituntemus ovat eduksi.

Arvostamme joustavuutta, omatoimisuutta sekä organisointi- ja yhteistyökykyä. Haluat kehittyä työssäsi, kouluttautua, oppia uutta ja soveltaa oppimaasi työtavoissa ja -menetelmissä, muttet kaihda myöskään rutiinitehtäviä. Suomen kielen taitosi on hyvä, sinulla on B-ajokortti ja mahdollisuus käyttää omaa autoasi työtehtävien hoidossa.

Tarjoamme pienen, ennakkoluulottoman ja innostuneen työyhteisön sekä laajan ja monipuolisen työtehtävän. Työpisteesi on Kruununmakasiinimuseossa (Merikatu 10, Raahe), jossa sijaitsevat museon näyttely-, kokoelma-, varasto- ja työtilat. Käytössäsi ovat modernit ja tarkoituksenmukaiset työtilat, joista löytyvät niin tulityö-, konservointi- ja puutyötilat kuin laboratoriokin.

Museomestarin tehtävässä noudatetaan yleistyöaikaa. Tehtävään valitun tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan ennen tehtävässä aloittamista. Tehtävä on vakituinen ja siinä noudatetaan 4 kuukauden koeaikaa.

Haku Kuntarekryn kautta.

Lisätietoja virka-aikana museonjohtaja Eija Turuselta, eija.turunen [at] raahe.fi, puhelimitse 044 439 3334.

Raahen museon logo.